இணையத்தில்ஹூகுள் மூலம் தேடுங்கள்!
Google

 

'அனைவருடனும் அறிவினைப் பகிர்ந்து கொள்வோம்!'
'Sharing Knowledge with every one'!

logo.gif (31909 bytes)pathivukal.gif (1975 bytes)             Pathivugal  ISSN 1481-2991

ஆசிரியர்:வ.ந.கிரிதரன்                                    Editor: V.N.Giritharan
பெப்ருவரி 2009 இதழ் 110  -மாத இணைய இதழ்
 பதிவுகள் 
Pathivukal
பதிவுகள் சஞ்சிகை உலகின் பல்வேறு நாடுகள் பலவற்றில் வாழும் தமிழ் மக்களால் வாசிக்கப்பட்டு வருகிறது. உங்கள் வியாபாரத்தை  சர்வதேசமயமாக்க பதிவுகளில் விளம்பரம் செய்யுங்கள். நியாயமான விளம்பரக் கட்டணம். விபரங்களுக்கு ngiri2704@rogers.com 
என்னும் மின்னஞ்சல் முகவரிக்கு எழுதுங்கள்.

பதிவுகளில் வெளியாகும் விளம்பரங்களுக்கு விளம்பரதாரர்களே பொறுப்பு. பதிவுகள் எந்த வகையிலும் பொறுப்பு அல்ல. வெளியாகும் ஆக்கங்களை அனைத்துக்கும் அவற்றை ஆக்கியவர்களே பொறுப்பு. பதிவுகளல்ல. அவற்றில் தெரிவிக்கப்படும் கருத்துகள் பதிவுகளின்கருத்துகளாக இருக்க வேண்டுமென்பதில்லை.

கடன் தருவோம்!


நீங்கள் கனடாவில் வசிப்பவரா? உங்களுக்கு 'மோர்ட்கேஜ்' வசதிகள் இலகுவாகச் செய்து தர வேண்டுமா? கவலையை விடுங்கள். யாமிருக்கப் பயமேன்! விபரங்களுக்கு இங்கே அழுத்துங்கள்

மணமக்கள்!



தமிழர் சரித்திரம்

Amazon.Caசுவாமி ஞானப்பிரகாசரின் யாழ்ப்பாண வைபவ விமரிசனம்(ஆங்கிலத்தில்)|முதலியார் இராசநாயகத்தின்)|மயில்லவாகனப் புலவரின் யாழ்ப்பாண வைபவமாலை|மட்டக்களப்பு இந்து ஆலயம்|ஸ்ரீனிவாச ஐயங்காரின் தமிழர் சரித்திரம்|தென்னிந்தியாவின் ஆலய நகரங்கள்|

In Association with Amazon.ca
தமிழ் 
எழுத்தாளர்களே!..
அன்பான இணைய வாசகர்களே! 'பதிவுகள்' பற்றிய உங்கள் கருத்துகளை வரவேற்கின்றோம். தாராளமாக எழுதி அனுப்புங்கள். 'பதிவுகளின் வெற்றி உங்கள் ஆதரவிலேயே தங்கியுள்ளது. உங்கள் கருத்துகள் ­ப் பகுதியில் இணைய வாசகர்கள் நன்மை கருதி பிரசுரிக்கப்படும்.  பதிவுகளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்ப விரும்புவர்கள் யூனிகோட் தமிழ் எழுத்தைப் பாவித்து மின்னஞ்சல் editor@pathivukal.com மூலம் அனுப்பி வைக்கவும். தபால் மூலம் வரும் ஆக்கங்கள் ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை வருத்தத்துடன் தெரிவித்துக் கொள்கின்றோம். மேலும் பதிவுக'ளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்புவோர் தங்களது சரியான மின்னஞ்சல் முகவரியினைக் குறிப்பிட்டு அனுப்ப வேண்டும். முகவரி பிழையாகவிருக்கும் பட்சத்தில் ஆக்கங்கள் பிரசுரத்திற்கு ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை அறியத் தருகின்றோம். 'பதிவுக'ளின் நோக்கங்களிலொன்று இணையத்தமிழை வளர்ப்பது. தமிழ் எழுத்துகளைப் பாவித்துப் படைப்புகளை பதிவு செய்து மின்னஞ்சல் மூலம் அனுப்புவது அதற்கு முதற்படிதான். அதே சமயம் அவ்வாறு அனுப்புவதன் மூலம் கணிணியின் பயனை, இணையத்தின் பயனை அனுப்புவர் மட்டுமல்ல ஆசிரியரும் அடைந்து கொள்ள முடிகின்றது.  'பதிவுக'ளின் நிகழ்வுகள் பகுதியில் தங்களது அமைப்புகள் அல்லது சங்கங்களின் விழாக்கள் போன்ற விபரங்களைப் பதிவு செய்து கொள்ள விரும்புகின்றவர்கள் மின்னஞ்சல் மூலம் அல்லது மேற்குறிப்பிடப்பட்ட முகவரிக்குக் கடிதங்கள் எழுதுவதன் மூலம் பதிவு செய்து கொள்ளலாம்.
Download Tamil Font
Cinema!

http://criticatwork.blogspot.com
Movie Review: Ore Kadal (Malayalam) is a Classic

Mamootty & Meera Jasmin in Ore KadalEver since Shyamaprasad announced "Ore Kadal", I was waiting with baited breath for the movie to release. For once, Shyamaprasad is one director who I have really liked from his television days (Peruvazhiyile Kariyilakal, Vishwavighyathamaaya Mookku, Uyirthezhunelpu, Maranam Durbalam, Manal Nagaram). His debut film (Kallu Kondoru Pennu) was dismal, but he more than made up for it with his next two releases (Agnisakshi, Akale). Shyam has been an expert when it comes to depicting complex human relationships on screen and this is precisely what Ore Kadal is all about.

Based on the Bengali Novel Hirak Deepthi by Sunil Gangopadhyay, Ore Kadal is the story of Deepthi (Meera Jasmine), a housewife and a mother married to Jayan (Narain). The story starts with Deepthi in a fix, thanks to her unemployed husband who is out of town in search of a job and her ailing son bed ridden with fever. Without any one to turn to or any money to tide over the situation, she approaches Dr. Nathan (Mamootty), a noted economist and social scientist who lives in the same apartment complex as Jayan and Deepthi. The generally reticent Dr. Nathan helps her out and from this juncture, starts what one may call an illicit relationship between Deepthi and Nathan. They meet, they make love to each other and at the end of it all, Deepthi gets pregnant with Nathan's kid. Nathan lives his life on his own terms and does not believe in family, commitment etc. Looking at Nathan's indifferent attitude towards her pregnancy, Deepthi severs all ties with him and proceeds to deliver a girl child. However, her sense of guilt and self pity coupled with her unrequited love for Dr. Nathan continue to haunt her and she ends up as a
schizophernic. Jayan steps in and takes Deepthi to a mental asylum. After a couple of years at the asylum, Deepthi returns to her old self only to be disturbed again by Dr. Nathan, who is on his way to self destruction pondering over the unjust treatment meted out by him on Deepthi. In between all this is Bela (Ramya Krishnan), a high society Call girl cum restaurateur who assumes the role of Dr. Nathan's alter ego, telling him things that he refuses to believe or acknowledge.

Shyamaprasad Bengali Writer: Sunil Gangopadhyay, Adapting a literary classic to celluloid is always a challenge. Shyamaprasad is adept at that. If his version of Lalithambika Antharjanam's "Agnisakshi" was excellent, so was his "Akale" based on Tennessee William's "Glass Menagerie". Shyamaprasad raises the bar a few notches higher with Ore Kadal. His expertise lies in the fact that he is able to bring out the finer nuances of his characters and extract stellar performances from his cast. The use of silence, props and an excellent background score to bring the emotional turmoil of the characters to the fore deserves special acknowledgement. Ore Kadal is easily Shyam's best work till date. Shyam is ably supported by his excellent crew- Azhagappan's camera angles are imaginative and captures the emotions of the protagonists very effectively. Vinod Sukumaran's editing is sharp. Ouseppachan's background score is lilting and the songs (Lyrics by Gireesh Puthencherry) contribute effectively to taking the narrative forward. Special mention should be made about Cuckoo Parameshwaran's Wardrobe. The art director (Muthuraj, I believe) is successful in creating authentic background, his expertise coming to the fore while portraying the Jayan- Deepthi household at various stages of their prosperity (From unemployment to under employment to adequately paid to upper middle class income levels) Ramya Krishnan's extended guest appearance is a treat. The actress literally lives as Bela and comes up with a power packed performance, easily her best till date. Narain is earnest though his character appears card boardish and one dimensional. The reason could be that Jayan is presented from Deepthi's point of view only and hence, it appears as if he shares a frivolous marital relationship with Deepthi.

Meera JasmineThe Mega Star crown can be quite a headache for a lot of actors when it comes to taking up complicated and image defying roles in meaningful films. But, Mamootty is an exception. His Dr. Nathan is a study in contrasts- on one hand he is a person who poo- poohs the sentiments and familial commitments of the middle class and on the other hand, he is a social scientist who performs a research on the lives of the Indian Middle Class. Playing an ill dressed, philosophy spouting, womanising alcoholic who refuses to accept his heart over his head is not an easy job. But, trust Mamootty to come up thumbs. He is completely at home portraying the oh so complicated Dr. Nathan. However, the star of the movie definitely remains Meera Jasmine. The young lady has travelled a long way since her Soothradharan days and is definitely moving from strength to strength. She underplays the docile, domesticated Deepthi to perfection. Her transformation from the dutiful family woman to the guilt struck wife to the schizophernic to the new age woman who follows her heart is magnificent. Meera seems to have taken adequate care about each and every aspect of her acting- subtle expressions, perfect body language and excellent voice modulation. This is definitely worth another national award for the highly talented actress. Ore Kadal is not the regular commercial fare and might not find astounding success at the theatres. But, the movie is sure to bring laurels to its cast and crew. This one is definitely a classic!

Courtesy: http://criticatwork.blogspot.com/2007/09/ore-kadal-is-classic.html


© காப்புரிமை 2000-2009 Pathivukal.COM
முகப்பு||Disclaimer|வ.ந,கிரிதரன் 
aibanner