பதிவுகள்
|
பதிவுகள் சஞ்சிகை உலகின் பல்வேறு நாடுகள் பலவற்றில்
வாழும் தமிழ் மக்களால் வாசிக்கப்பட்டு வருகிறது. உங்கள் வியாபாரத்தை
சர்வதேசமயமாக்க பதிவுகளில் விளம்பரம் செய்யுங்கள். நியாயமான விளம்பரக் கட்டணம்.
விபரங்களுக்கு ngiri2704@rogers.com
என்னும் மின்னஞ்சல் முகவரிக்கு எழுதுங்கள்.
பதிவுகளில் வெளியாகும் விளம்பரங்களுக்கு
விளம்பரதாரர்களே பொறுப்பு. பதிவுகள் எந்த வகையிலும் பொறுப்பு அல்ல. வெளியாகும்
ஆக்கங்களை அனைத்துக்கும் அவற்றை ஆக்கியவர்களே பொறுப்பு. பதிவுகளல்ல. அவற்றில்
தெரிவிக்கப்படும் கருத்துகள் பதிவுகளின்கருத்துகளாக இருக்க வேண்டுமென்பதில்லை.
|
கடன் தருவோம்! |
நீங்கள் கனடாவில் வசிப்பவரா? உங்களுக்கு 'மோர்ட்கேஜ்' வசதிகள் இலகுவாகச் செய்து தர வேண்டுமா? கவலையை விடுங்கள். யாமிருக்கப் பயமேன்! விபரங்களுக்கு
இங்கே அழுத்துங்கள்
|
மணமக்கள்! |
|
தமிழர் சரித்திரம்
|
சுவாமி ஞானப்பிரகாசரின் யாழ்ப்பாண வைபவ விமரிசனம்(ஆங்கிலத்தில்)|முதலியார் இராசநாயகத்தின்)|மயில்லவாகனப் புலவரின் யாழ்ப்பாண வைபவமாலை|மட்டக்களப்பு இந்து ஆலயம்|ஸ்ரீனிவாச ஐயங்காரின் தமிழர் சரித்திரம்|தென்னிந்தியாவின் ஆலய நகரங்கள்| |
|
|
தமிழ்
எழுத்தாளர்களே!..
|
அன்பான
இணைய வாசகர்களே! 'பதிவுகள்' பற்றிய உங்கள் கருத்துகளை வரவேற்கின்றோம். தாராளமாக எழுதி
அனுப்புங்கள். 'பதிவுகளின் வெற்றி உங்கள் ஆதரவிலேயே தங்கியுள்ளது. உங்கள் கருத்துகள் ப் பகுதியில்
இணைய வாசகர்கள் நன்மை கருதி பிரசுரிக்கப்படும். பதிவுகளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்ப விரும்புவர்கள்
யூனிகோட் தமிழ்
எழுத்தைப் பாவித்து மின்னஞ்சல் editor@pathivukal.com
மூலம் அனுப்பி வைக்கவும். தபால் மூலம் வரும் ஆக்கங்கள் ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை வருத்தத்துடன்
தெரிவித்துக் கொள்கின்றோம். மேலும் பதிவுக'ளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்புவோர் தங்களது சரியான மின்னஞ்சல்
முகவரியினைக் குறிப்பிட்டு அனுப்ப வேண்டும். முகவரி பிழையாகவிருக்கும் பட்சத்தில் ஆக்கங்கள் பிரசுரத்திற்கு
ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை அறியத் தருகின்றோம். 'பதிவுக'ளின் நோக்கங்களிலொன்று இணையத்தமிழை
வளர்ப்பது. தமிழ் எழுத்துகளைப் பாவித்துப் படைப்புகளை பதிவு செய்து மின்னஞ்சல் மூலம் அனுப்புவது அதற்கு
முதற்படிதான். அதே சமயம் அவ்வாறு அனுப்புவதன் மூலம் கணிணியின் பயனை, இணையத்தின் பயனை அனுப்புவர்
மட்டுமல்ல ஆசிரியரும் அடைந்து கொள்ள முடிகின்றது. 'பதிவுக'ளின் நிகழ்வுகள் பகுதியில் தங்களது
அமைப்புகள் அல்லது சங்கங்களின் விழாக்கள் போன்ற விபரங்களைப் பதிவு செய்து கொள்ள விரும்புகின்றவர்கள்
மின்னஞ்சல் மூலம் அல்லது மேற்குறிப்பிடப்பட்ட முகவரிக்குக் கடிதங்கள் எழுதுவதன் மூலம் பதிவு செய்து கொள்ளலாம். |
Download Tamil Font
|
|
|
K.S.Sivakumaran Columns.. |
Glimpses of artistic Indian Cinema
by K.S.Sivakumaran
Yours
truly is a freelance writer now having worked for newspapers � The Island, The
Virakesari (Daily and Sunday) and The Navamani in the print media and in the
electronic media had worked in the News Room of the state radio - the SLBC as a
senior journalist and presenter in both English and Thamil and a presenter of
cultural items in Thamil over the state TV. Presently, this columnist is engaged
in writing different columns to different newspapers on subjects he has gathered
over the past 50 years or so. Also on the state radio's English Service, he
works as a relief presenter of songs and the like.
***
Let us begin this week's column on some of the not so publicized aspects of the
aesthetic cinema in India. Spasmodically, we shall talk about international
cinema too by and by. Yours truly is a frequent visitor to the International
Film Festivals of India sponsored by the Ministry of Information in India. The
Directorate manages the festival held in Indian mega cities like New Delhi,
Kolkatta, Mumbai, Chennai, Bangalore and Hyderabad. But for the past 11 years,
there is the prestigious Kerala Film Festival showcased in that state's capital
�Thiruvananthapuram, shortened as Trivandrum. So, personal experiences at these
festivals would be shared with you now and then in these columns.
***
The IFFI (International Film Festival of India) has shifted its showings to a
permanent venue since 2005. The venue is Panaji, the capital of the state of
Goa. From 1991 to 1997, I had been attending the IFFI on invitation by the
Directorate. Since I was away from our country intermittently working in Male in
the Maldives, Muscat in Oman and Cincinnati in the USA as an English Teacher, I
missed the IFFI between 1998 and 2004. However, having returned to my Native
land, I had the opportunity to go to Goa during the last two years and also for
the first time to Thiruvananthapuram, last year. So, you would be assured that
my account at the festivals would be authentic.
***
Here are some glimpses on some of the acclaimed Indian artistes;
Gopalakrishnan hails from a place called Adoor in Kerala. He makes films in
Malayalam. But he is reckoned as one of the finest filmmakers in India . The
visiting ace artistic filmmaker in India Shyam Benegal had paid a high tribute
to Adoor recently. In 2004, Gopalakrishnan was conferred Dada Saheb Phalke Award
in recognition of his outstanding contribution to Indian Cinema. Adoor is in his
late 60s now. I have met him on various occasions and first at Pune in
Maharashtra in India at the FTTI (Film and Television Training Institute) where
Adoor was lecturing to the students, yours truly included, that followed a six
week course in Film Appreciation.
Adoor himself passed out from the Pune institute in 1962. He is a trained script
writer and director. He has made nine feature films. I saw his film Svayamvaram
(Self Selection of Marriage Partner) here in Colombo in the early 1970s. Adoor
has made more than two dozen short films and documentaries.
Adoor
is credited to have kicked off the 'new wave' in Malayalam film industry with
his film mentioned above that won him the National award for best direction.
Adoor Gopalakrishnan is a social-conscious artiste. He interprets society in
cinematic terms that is artistic. He has inspired many Indian filmmakers as a
stylist. He handles complex themes in simple fashion. One of his fine films is
Mathilukal (Walls) adapted from a famous novel in Malayalam. His films were
shown in Cannes, Berlin, Venice, Rotterdam and Toronto Film Festivals and
critics came to notice him as an international filmmaker. He has won the
International Film Critics Prize five times. His film Elipathayam won the
British Film Institute's Award for the most original and imaginative film of
1982.
Adoor has published a few books: The World of Cinema and Cinema Anubhavam . Both
won the National and State Awards respectively in 1984 and 2004.
His docu-feature Kalamandalam Rama Kutty Nair pays tribute to the art form
Kathakali and its maestro. This feature is described as"celluloid voyage of
Katahakali on stage". In this film Adoor presents highly stylized classical form
of theatre in Kerala. It's an assemblage of dance, drama and music.
Discerning cinegoers in our country certainly know about the significance of
Adoor Gopalakrishnan's contribution to artistic cinema.
Bye for now.
Contact:sivakumaranks@yahoo.com |
|
©
காப்புரிமை 2000-2007 Pathivukal.COM
முகப்பு||Disclaimer|வ.ந,கிரிதரன்
|
|
|
|